Detective boss: vermiste kunst

Detective boss: Vermiste kunst

In opdracht van Stichting Kunst in de Publieke Ruimte in Arnhem ben ik samen Met Gabrielle Sussenbach, Niels Bonten en Rodney Polman aan de slag gegaan om het probleem waar de stichting tegenaan loopt op te lossen.

Voor de stichting is het moeilijk om jongere generaties te betrekken bij kunst in de publieke ruimtes van Arnhem. De opdracht aan ons is om een game te maken waar een competitieve element in zit om zo publieke kunst onder de aandacht te brengen onder jeugd tussen de 10 en 14 jaar. Na onderzoek bleek dat we ons beter konden richten op kinderen tussen de 12 en 14 jaar.

Het concept

Er is een standbeeld vermist. De gebruiker gaat als junior detective dit misdrijf oplossen. De gebruiker krijgt hints wanneer ze opdrachten bij de standbeelden voltooien. Dit zijn mini games. Door deze uit te spelen kom je verder in het verhaal om de vermiste standbeeld weer terug te vinden!

Rollen tijdens project

  • Onderzoeker
  • Storyteller en scriptschrijver voor zowel de game als de video
  • Colorgrader
  • Prototype designer en tester

Gebruikte programma’s

Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe XD, Adobe Animate, Adobe Premiere Pro, Adobe After Effects, Cubase en Pro Create.


Spelers moeten minigames spelen om hints te verzamelen.


Detective boss Three Act Structure | Storytelling